Zgłaszanie nieprawidłowości w Grupie Multiplay

Zgłaszanie nieprawidłowości

W Grupie Multiplay dbamy o transparentność, zgodność z przepisami prawa oraz o przestrzeganie wysokich standardów etycznych. Dlatego zachęcamy wszystkich naszych pracowników, kontrahentów oraz inne osoby związane z naszą działalnością do zgłaszania potencjalnych nieprawidłowości, które mogą naruszać przepisy prawa lub regulacje wewnętrzne.

Jakie rodzaje naruszeń można zgłaszać?

Zgłoszenie wewnętrzne w rozumieniu Ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku.
Zgłoszenia mogą dotyczyć między innymi:

  • korupcji;
  • zamówień publicznych;
  • usług, produktów i rynków finansowych;
  • przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
  • bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
  • bezpieczeństwa transportu;
  • ochrony środowiska;
  • ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
  • bezpieczeństwa żywności i pasz;
  • zdrowia i dobrostanu zwierząt;
  • zdrowia publicznego;
  • ochrony konsumentów;
  • ochrony prywatności i danych osobowych;
  • bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
  • interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
  • rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
    konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1–16;
  • regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania.

Jak zgłosić nieprawidłowości?

Aby zgłosić naruszenie, dostępne są kanały:

  1. Formularz online: Zgłoszenie można dokonać za pomocą formularza online, dostępnego pod [linkiem].
  2. E-mail: Możliwe jest również wysłanie zgłoszenia na dedykowany adres e-mail: [email protected]
  3. Telefonicznie: Zostawiając nagranie na sekretarkę pod numerem telefonu: 32 4400994
  4. Pisemnie: Wysyłając list na adres: Grupa Multiplay, ul.Szpitalna 8, 44-190 Knurów, z dopiskiem: „Do rąk własnych zespołu ds. przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych”.
  5. Osobiście: podczas spotkania z osobą zatrudnioną w Grupie Multiplay upoważnioną przez zarząd Podmiotu Prawnego.
    Prośbę o zorganizowanie bezpośredniego spotkania w celu dokonania zgłoszenia ustnego można zgłosić za pośrednictwem kanałów wskazanych w pkt. 1-4.

Ochrona zgłaszających

Osoba zgłaszająca informację o naruszeniu prawa otrzymuje status Sygnalisty i związaną z tym statusem ochronę. Sygnalista jest osobą zgłaszającą naruszenie prawa o którym dowiedział się w związku z pracą. Grupa Multiplay gwarantuje pełną poufność procesu zgłaszania nieprawidłowości.
Zapewniamy, że osoby zgłaszające nie będą narażone na jakiekolwiek formy represji, dyskryminacji czy szykan z tytułu zgłoszenia naruszeń. Działania odwetowe wobec zgłaszających są surowo zabronione i będą traktowane z pełną powagą.